Philippe Rebours Born and raised in France, Rebours received the equivalent of a Master of Science degree in Engineering, with a focus in Computer Science from L'ecole Centrale de Lyon in France. Upon graduation, he worked at BUF Compagnie in Paris, known for their work on Batman and Robin, and City of Lost Children, where he designed software for commercials, music videos, and feature production.
He joined the Industrial Light & Magic commercial division as a technical director in 1998. He soon transitioned over to feature production where he worked as a CG supervisor on projects such as Star Wars: Episode II “Attack of the Clones,” Iron Man, and Avatar. He later became Associate Visual Effects Supervisor on Noah, and Visual Effects Supervisor on Avengers: Age of Ultron.
As a Visual Effects Supervisor at ILM Vancouver, Rebours collaborates with the director to insure the filmmaker’s vision is achieved. He is responsible for leading the show supervisors and guiding the overall crew regarding how to best achieve the desired effect and overall aesthetic while working within schedule and budget parameters.
Philippe Rebours est né et élevé en France, Rebours a reçu l'équivalent d'une maîtrise en génie, spécialisée en informatique de l'école centrale de Lyon en France. Après l'obtention du diplôme, il a travaillé chez BUF Compagnie à Paris, connu pour son travail sur Batman et Robin , et City of Lost Children , où il a conçu des logiciels pour des publicités, des vidéos musicales et la production de fonctionnalités.
Il a rejoint la division commerciale Industrial Light & Magic en tant que directeur technique en 1998. Il a rapidement passé à la production de fonctionnalités où il a travaillé comme superviseur CG sur des projets tels que Star Wars: Episode II "Attack of the Clones", Iron Man, Et Avatar. Il est ensuite devenu Superviseur des effets visuels associés chez Noah, et Visual Effects Supervisor on Avengers: Age of Ultron.
En tant que superviseur d'effets visuels chez ILM Vancouver, Rebours collabore avec le directeur pour assurer que la vision du cinéaste soit atteinte. Il est responsable de diriger les superviseurs du spectacle et de guider l'équipage général sur la meilleure façon d'atteindre l'effet souhaité et l'esthétique globale tout en travaillant dans les délais et les paramètres budgétaires.